måndag 24 december 2007

Min Värld

Min värld snurrar. Den är hit och dit, upp och ner.
I min värld finns de Onda- rösterna jag hör. I min värld finns de Goda- dit hör bland annat min pojkvän.
I min värld finns bland annat blod, tårar, trasiga och blodiga vingar, det svarta och det vita. Min värld är inte som eran. Den är annorlunda.
I min värld finns tre olika plan - Verkligheten, Overkligheten och Ingenting. Verkligheten är i stort sett som eran verklighet, men lite annorlunda.
Overkligheten är...ja, overklig. Dit hör spindlar som jag ser, röster som jag hör och bodfläckar som jag också ser och som klibbar och kliar.
Ingenting är ingenting. Då är jag tom. Känner inget. Jag är ett enda stort hål av tomhet.

Nu ska vi snart åka till mormor. Efter Kalle som jag inte tittar på just nu. Såg lite i början, men känns som om det är ut tjatat. Och jag har tröttnat.
Dagens kläder: En svart tröja, svart underbust (korsett liknande), svart kjol, svarta strumpbyxor och svarta knästrumpor. Helsvart alltså. Det är så jag trivs bäst.
Nu ska jag sluta.. God Jul!

Nu har vi varit hos mormor. Av henne fick jag ett kastrullset och en kokbok. När vi kom hem fick jag, av mamma och pappa, tallrikar+skålar, strumpor, två filmer, ansikts kräm. Tror inte att jag glömt något. Och av Evelina fick jag en slev i trä, choklad och julgranskulor. Och av Markus choklad och en film. Jätte bra presenter!
Nu ska jag fortsätta att fira julen!

Inga kommentarer: