söndag 11 mars 2012

Ett tusen

Länge sedan jag uppdaterade i bloggen nu. Detta för att jag tänkte att jag skulle kunna ha något roligt eller något speciellt att berätta på mitt 1000:de inlägg. Men nej.
Det lunkar på som vanligt.
Jag har brutit ihop efter att ha fått beskedet att jag inte kommer att ha tillräckligt med poäng i slutet av denna termin för att kunna ta ut ett slutbetyg till sommaren, legat ett par vändor i magkatarr, skött skolan som vanligt (med andra ord varit hemma mycket, men jobbat härifrån).
Skolan och poängen ordnade sig dock på så vis att jag fick lägga till ytterligare en kurs på 50 poäng så jag får slutbetyget. Nu läser jag fyra ämnen och än så länge går det okej, tycker jag.

Prov på tisdag i Småföretagande A. Vet inte hur detta kommer att gå med "prov-spärren". Senaste provet jag gjorde i skolan fick jag IG på trots att jag pluggat som en tok och kunde det i huvudet. Jag fick ändå inte ner det på pappret när det väl gällde.
Detta berodde troligen mycket på alla kemikalier jag hade i kroppen och hjärnan då. De har jag ju inte nu, men ändå så är jag så förbannat orolig. Jag tar ett misslyckande (ett IG) extremt hårt. Fröken duktig talar.

Jag vill resa bort. Bort från stress, måsten, datorer och telefoner. Jag vill bara ta det lugn och känna att jag för tillfället inte behöver bry mig alls om vad som händer och sker här hemma, med skola eller terapi osv.
Bara ligga och känna i nuet. Bara vara.

Inga kommentarer: