söndag 27 juli 2008

Vit / Allt eller inget


Idag är jag vit. Både på utsidan och insidan. Jag har en vit klänning på mig och är bara sminkad med vitt puder. Alltså nästan osminkad. Helt otroligt, jag går aldrig utan smink. Men jag är antingen allt eller inget hela tiden. Antingen så är jag sminkad till max eller så har jag inget smink. Antingen så är jag klädd helt i svart eller helt i vitt. Det finns inga mellan lägen för mig. Det är verkligen allt eller inget.
Idag vet jag inte riktigt vad jag ska göra, men jag är på toppen humör och är manisk. Du skulle se mig nu när jag sitter här och skriver. Jag stavar fel på nästan varje ord för jag skriver så snabbt, då för att jag är manisk inte för att jag har skills på att skriva på datorn :P

Nu har jag inte skurit mig på tre dagar. Men jag får dölja de sår som är för i denna hetta och sol så kokar nästan de nya såren och ärren. Det är inte alls trevligt och gör ont. Ondare än att skära sig. Och appropå det så känner jag ingenting längre när jag gör mig illa. Jag skär allt djupare, och ju djupare jag skär desto mindre ont gör det. Konstigt.

Livet leker, och jag är lycklig

Inga kommentarer: