onsdag 20 augusti 2008

Hemma igen


Det har hänt en del sedan jag skrev senaste gången.

Jag blev inlagd på psyk, vilket var en ganska jobbigt tid. Jag fick ny medicin som gjör mig fruktansvärt trött. Cisordinol tror jag att den heter. Den är iallafall mot röster och ångesten som jag lider av. Denna medicin gör ochskå att jag ser väldigt dåligt. Jag ser suddigt. Men aja. Jag blev inlagd och sov den mesta tiden och rökte. Jag pendlade mellan min säng och rökrummet, kan man väl säga.

Men nu är jag hemma, kom hem den 15:de.

När jag kom hem fick jag nästan en chock av att det var så lungt... eller ja det var lugnt på avdelningen med, men jag hade extra övervakning. 1+ kallades det eller +1, det betydde iallafall att de kollade till mig varje halvtimme, vad jag gjorde, detta gjorde de dygnet runt. Och det var lite jobbigt.

Det är en frihetskänsla att kunna gå ut och röka utan att någon är med. Det är så underbart skönt. För ut fick jag inte alls gå när jag var på avdelningen, inte ens med personal.


Nu mår jag sådär igen. Jag har nästan ingen ångest, men jag är deppig som bara den.

Idag börjar förövrig skolan igen, för min del. Men det pratas också om att jag ska in på behandlingshem. Eller ja.. jag och min psykolog pratade om det igår. Så vi för se hur det blir.


Puss Hej

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag hoppas verkligen av hela mitt hjärta att du kommer att bli bra snart!!!!!