torsdag 28 augusti 2008

Behandlingshem

Vaknade 07:40 och bestämmde mig för att gå upp. Kunde inte somna om.
Igår pratade jag och psykologen mer om behandlingshem. Och jag frågade vart det kunde tänkas ligga. Hon svarade att de håller på att undersöka ett par i stockholm och något i norrköping.
Känns lite främmande detta. Fast egentligen inte. Jag har ju varit på psyk förut och det är väl kanske som att vara på ett behandlingshem, fast man får mer hjälp på ett behandlingshem.
Vi blev båda helt tysta en stund, jag och min psykolog. Tankarna bara for runt i huvudet på mig. Främst tänkte jag på hur jag nu ska klara skolan. Men då sa psykologen att på de flesta behandlingshem kan man, iden mån man orkar, fortsätta sina studier. Då lättades en tung sten från mitt bröst. Jag hoppas verkligen att jag kan få läsa "därborta", så jag blir klar med skolan någon gång.

Hej!

Inga kommentarer: