fredag 18 april 2008

Liten förklaring till ångest


Ska snart åka in till skolan för dagens enda lektion, matte alltså. Känns lite tungt på grund av ångesten, men det går nog. Har bara en timmes matte. Känns också lite onödigt att åka in för en lektion och som bara varar en timme. Men aja.
Jag kan fortfarande inte beskriva hur ångesten känns eller vart den kommer ifrån, för det vet jag inte själv. Men jag kan väl försöka, den känns som ett sug i hela kroppen av oro, att man ska spricka och gå i tusen bitar. Att man ska sugas in i ett svart hål och bara försvinna, typ. Nej, det går inte att beskriva.

Jag har fått det förklarat för mig att rädsla, då vet man vad man är rädd för, medan om man har ångest så är man rädd utan att veta vad man är rädd för. Det är skillnaden mellan ångest och rädsla.

Nu ska jag göra mig klar för skola.

Puss Hej!

Inga kommentarer: