onsdag 27 februari 2008

Psykvårds helvete / Nu är jag arg!


Jag kan inte sova, så jag satte mig en stund här.
Jag mår dåligt, alltså psykiskt. Idag tog jag sex propavan, åtta theralen och fyra oxascand. Och jag hoppades på döden, men så blev det inte. Nu sitter jag här och mår fortfarande jätte dåligt. Vill bara att det ska ta slut.
Jag ringde till Säters psykmottagning och fick prata med en väldigt...ja han lät irriterad (minst sagt). Jag sa att jag ringde angående inläggning och han frågade varför jag ville läggas in. Och jag sa att jag mådde dåligt och att jag hade starka självmordstankar. Då bara suckade han och hummade. Så jävla nonchalant. Jag blev arg och tänkte lägga på i örat på honom. Men så frågade han hur jag tänkte ta mig till Säter. Då sa jag att jag behövde en sjuktransport (eftersom pappa hade bilen och han var på jobbet). - Ja, men det är ingenting jag kan fixa. Det får du göra själv. Sade han. Det var då jag tröttnade och lade på. Fy fan, här sitter man med starka självmordtankar och vill bara dö och de bryr sig inte. Då svalde jag tabletterna och bara hoppades att morgondagen aldrig skulle infinna sig hos mig igen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag vet exakr hur det känns.
När jag tog flera ml theralene fick jag åka hem igen fast läkaren på akuten ville att jag skulle läggas in med LPT. Dom hade helt enkelt inte plats. Det är så sjukt!
Hoppas allt löser sig, det gör det.<3