torsdag 28 februari 2008

Solen skiner, men jag ser den inte

Jag och syster har gått på en promenad ner på byn och köpt cigaretter till mig. Det är sådant vackert väder ute. Solen skiner, även om jag är så nere att jag knappt ser den.
Så satte jag mig med läxor. Försöker få till en essä till Filosofin, men jag förstår inte alls texten som vi skulle läsa. Det är nog bland den svåraste text jag läst. Så ska man vara på humör att flumma till en essä också. Och det är inte jag.
Jag träffade min terapeut igår, och hon sade att jag eventuellt skulle få genomgå tester, med min nya psykolog, för att se vad jag lider av. För hon tror inte att det är någon vanlig depression som jag har. Den skulle ha gett sig nu, eller ialla fall börjat plana ut, sade hon. Jag tycker det är konstigt jag med, att den inte har gett sig än och att medicinerna inte fungerar på mig. Men vi får väl se hur det blir. Jag skulle ha fått en ny psykolog vid det här laget, men hon har inte dykt upp.
Jaja, nu ska jag fortsätta med läxorna.

BB

1 kommentar:

Anonym sa...

Ett tips för att förstå texten är att läsa den aslångsamt och samtidigt "översätta" den till normal svenska. Det gjorde jag och då blev det lättare. Jag hade också skitsvårt att förstå vad den handlade om