tisdag 10 maj 2011

Biverkningar

Biverkning av ett liv utan internet ger bloggtorka. Ber om ursäkt för detta.
Appropå biverkningar så har jag börjat med den stämningsstabiliserande som ska hjälpa mig att inte svänga så i humöret. Det går bra... sakta. Den ska trappas upp väldigt sakta för att inte ge utslag (vilket är en allvarlig biverkning man kan få av denna sorten).
Det jag dock upplever är att jag är mer nedstämd, mår illa (emellanåt) och blir trött.
När jag blir att må sämre så sätts verkligen allt på prov. Och jag blir att tvivla på mig själv.
* Kommer jag att klara detta?
* Kommer det att bli nå bättre?
* Vad händer om det inte hjälper?

Mycket frågor och ännu inga svar.
Det är påfrestande. Jag vet inte längre vad jag känner, och emellanåt bryr jag mig inte. Jag hamnar i så pass djupa svackor att jag får självskadetankar och ibland önskan om att få dö. Jag bryr mig inte om vad som händer hos andra, jag orkar inte bry mig om vad andra säger.
Jag blir loj och orkeslös.

 Just nu är jag hemma hos pojkvännen.
Vi har just kikat på RIO, som var bra. Den hade en del bra skämt och den var sådär lätt att kolla på, om man inte riktigt orkar bry sig om omvärlden.

2 kommentarer:

jessica sa...

vilken stämningsstabiliserande är det? :)

SannaElisabet sa...

Jessica: Lamectal (stavning?) är det jag äter.