onsdag 25 maj 2011

Detta har hänt:

Jag verkligen avskyr att inte ha en dator med Internet hemma. Man blir ju alldeles låst, man blir inte uppdaterad, och allt kräver att man har en dator hemma numera. Usch, jag får nog ta tag i den saken, tror jag...

Lite uppdatering kring vad jag har tänkt på den senaste tiden. 


Bamse och Migrationsverket. 

Alla har vi nog hört att Bamse, världens starkaste och snällaste björn, har fått till uppgift att berätta för asylsökande barn hur det kan gå till.
Detta gör mig både arg och ledsen. Det är väl inte Bamses sak att behöva linda in något så komplicerat i en mjuk bomullsfilt? Ska Bamse behöva vara den som kan fara med osanning?
Rätta mig gärna om jag har fel, men jag tycker att det är synd att Bamse lät sig köpas på detta sätt.





Störningsmoment (21/5 lördag morgon)
"Bitter-fittan Nour". 
Jag sitter och kollar på nyhetsmorgon lördag. Det visas ett reportage från från en motormässa i Barkaby, då plötsligt dyker en ovanligt dryg människa upp. Vem dyker upp, skrikandes, svärandes och beter sig allmänt illa och stör mig i min trötthet denna morgon, om inte Nour?!
Jag har lyckats undvika människan hittills, jag har lyckats undvika henne, men just denna morgon dyker hon upp: spottandes, snusandes och svärandes över att hon inte kan köra en jävla grävmaskin.
Nej tack till Nour och skärpning till TV4 som matade denna dam med uppmärksamhet.


Igår fick jag, 22:40, ett sms. 
Jag hade precis nästan somnat efter en fruktansvärt tråkig dag. Jag hade länge vridit och vänt mig i sängen, funderat och tänkt över hur jag ska lägga upp detta med cigaretterna.
Då jag inte har några pengar kvar så satt jag och räknade över detta. Jag får röka 5 cigg om dagen, om det ska räcka till på fredag då jag får pengar.
Jag har haft 800 kr att leva på denna månad. Dra då bort 300 kr som hemförsäkringen kostade och som soc inte hade räknat med ännu.
500 kr kvar alltså och då har jag inte någon mat, cigg (är onödigt, men ett måste just nu), tvål, toapapper och annat som man kan tänkas behöva. Får ni ihop det? Nepp, inte jag heller.
Hade det inte varit för mina snälla föräldrar så hade jag inte klarat denna månad. 

Okej, jag ligger alltså och har nästan somnat, nästan slutat fundera över det ekonomiska, då jag får ett sms.
Det är från Comviq.
"Hej! Ditt saldo börjar bli lågt..."
NO SHIT! Är det sant? Jag har för fan inte haft pengar på en halv månad, och så börjar DU klaga också! Jag försöker överleva här! Och när jag äntligen har börjat slappna av och börjat bli trött, då börjar telefon- fan att klaga också.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ursäkta mig nu om jag levt i en grotta, men vem är "Bitter-fittan Nour"?

Är det en sådan där jättekänd kändis som man är dum i huvudet om man inte vet vem det är?

SannaElisabet sa...

Anonym: Du är helt och hållet ursäktad. Jag har ingen aning om vad hon är "känd" för. Jag råder dig till att fortsätta att inte veta vem hon är.

Ie sa...

jag vet inte heller vem det skulle vara,har aldrig hört namnet ens.
lyckligt lottad,tydligen,ska undvika,jag med :)

btw: glad att du är tillbaks, undrade om det hade hänt nåt,men ville inte fråga ifall du bara inte orkade med bloggen.