onsdag 22 februari 2012

Acceptans

Acceptans. Jag jobbar mycket med att acceptera just nu. Att acceptera mig själv och den jag är. Det är en resa, men en del av resan har jag redan gjort.
Hur man än vrider och vänder så måste man på olika plan acceptera den man är för man har bara sig själv. Det är sig själv man ska leva med i det här livet, och vad jag tror, även i nästa.
Prövningar. Vi utsätts för prövningar hela tiden och min just nu är att se till den jag är och hur jag ska leva med det och göra det bästa av det. Vi har alla våra svagheter.. sårbarheter, min har ett namn och när jag vet det så är det att jobba med det, och det gör jag. Hela tiden faktiskt.
Jag har tunnat ut mina samtal i terapi. Jag känner att det är dags för det. Jag har pratat om mig själv i 7 år nu - vridit, vänt och snurrat. Det är dags för mig att ta mig vidare nu och bygga på den jag är istället för den jag var.
Nu




Rammstein spelas i högtalarna.
Jag ligger efter i skolarbetet så det ska jag sätta mig med här alldeles snart. Sportlovet kom väldigt lägligt just nu känner jag. Dags för mig att ta igen lite.

Inga kommentarer: