fredag 24 februari 2012

Bad day

Detta var inte min dag. Alls.
Den började med ett brev från Soc, där det framgår att jag inte kommer klara mig så bra ekonomiskt denna månad. Jag känner att jag inte ska behöva oroa mig för det ekonomiska också, nu när jag även går i skolan och det tar mycket energi.
Sedan har hela dagen följts av en rad små störningsmoment. Och det hela tiden. Som exempelvis: Slår igen dörren till källaren innan jag tagit bort foten, jag tappar tvättkorgen i trapphuset, slinter med makaronpaketet och kokar då ca 30 liter makaroner (okej lite överdrift där). Jag har varit nära till tårar hela dagen, men bara inte orkat gråta. Detta resulterade i huvudvärk som jag ännu inte har blivit av med, trots vila och två Alvedon.
Nej, detta var ingen bra dag.
I hopp om att den skulle bli liiite bättre, så tänkte jag att jag skulle tröstshoppa och kika efter något lite fint i klädes-väg (fick pengar i födelsedagspresent). Men jag hittade absolut ingenting som jag ville ha. Så jag la ner. Har inte lust med någonting denna afton, så egentligen borde jag väl kanske kunna gå och lägga mig.

1 kommentar:

Anonym sa...

Usch - vilken dag. Hoppas solen skiner lite på dig i morgon!