tisdag 28 februari 2012

Jag sa / jag tänkte. Och jag mår så bra just nu!

Hemkommen från skolan, som faktiskt gick riktigt bra. Tänk om jag bara skulle kunna få slippa morgonångesten inför skolan också. Vad bra det skulle vara.
Solen skiner och jag passade på att ta en lite längre väg hem från skolan. Passade också på att springa lite ärenden på stan.
Hämtade ut Sobril och kvinnan i kassan frågade mig om jag hade haft medicinen tidigare.
Jag svarade: Ja, det har jag.
Jag tänkte: Yes, i lite drygt 6 år.
Hon frågade sedan om jag drack alkohol.
Jag svarade: Ibland.
Jag tänkte: Det händer, men väldigt sällan.
Hon såg mig i ögonen och upplyste mig om att alkohol i samband med Sobril är inte att tänka på.
Jag tänkte: Detta händer nu efter Whitney Houstons död. 
Läkarna skulle behöva bli bättre på att informera tidigare om att Sobril (benzo) + alkohol kan vara en dödlig kombination, även i små mängder. Jag fick veta det först för några månader sedan...
Visst, aldrig dricka alkohol om man äter mediciner. Men det är lite speciellt med benzo.

Nåväl.
Känner mig stolt över att jag klarade skolan. En annan del av mig säger: Äh, det där var väl inget. Du har ju varit borta mer ifrån skolan än vad du har varit där.
Jag fick höra att jag var sjuk som jobbat på så bra hemma. Haha, det var dock bara i positiv mening.
Känner mig glad och jag har energi, trots att jag inte har ätit något än.
Åh det är så underbart att få känna sig glad!!

1 kommentar:

sandra "piik" - "Livet som psykiskt sjuk" sa...

mm, det misstaget gjorde jag en gång. benzo + alkohol. det slutade i koma i 3 dagar med respirator.

_________________________________________
Sandra Piik - "Att leva som psykiskt sjuk"
En blogg om att försöka bli frisk i ett sjuk samhälle.