fredag 4 januari 2008

Föll

Jag föll rätt rejält igår. Mådde så dåligt. Var så deppig. Och De Onda, rösterna alltså, sade åt mig att göra mig illa. Det blev ett nästan centimeter brett sår på höger ben.
Idag mår jag lika dåligt, men har inte gjort mig illa. De Onda viskar från sitt rike. Jag hör inte vad de säger, men orden är så vassa.
Jag vet att jag inte hör till denna värld, att jag kommer ifrån någon annanstans. Jag känner bara att jag inte hör hemma här. Och jag vill inte höra hemma i denna värld. Denna värld är hemsk.
Kanske kan jag inte bo hemma snart. Jag känner att jag är alldeles för farlig för mig själv, när jag inte mår bra. Men vart ska jag ta vägen? Behandlingshem? Psyk?
Nu ska jag iallafall snart träffa älskling, så får jag hoppas på att jag inte mår alltför dåligt i helgen. Utan att jag kan vara hemma. Jag vill inte läggas in på psyk igen. Jag ska försöka hålla ut och inte göra mig illa idag och förhoppnings vis inte i helgen heller. Älskling blir så besviken då. Det syns i hans ögon och då gör det så ont i mig. Ondare än att skära, bränna eller slå.

Inga kommentarer: