lördag 6 september 2008

Högsta dosen av Cipralex

Jag förstår inte. Jag blir bara sämre och sämre, deppigare och deppigare. Jag bara sover, för det är det enda jag vill göra, då slipper jag känna.
Jag går på den högsta rekomenderade dosen av den antideppresiva medicinen Cipralex och har gjort det nu ett tag, men inte hjälper det. Dags att byta? Och prova något annat.
Jag kommer ialla fall inte att åka in på behandlingshem än på några veckor. De har inskrivnings samtal på tisdagar och det blir inte denna tisdag och inte tisdagen efter det. Men eventuellt tisdagen efter det. Det känns både bra och dåligt. Vill ju egentligen vara hemma, men samtidigt klarar jag inte av att vara hemma när jag mår så här.
Jag vill mår bra, jag vill flytta hemifrån till en lägenhet, kanske skaffa katt, ta körkort osv osv. Men det går bara inte. Jag vet inte om jag någonsin kommer att bli bra igen. För det har varit bra för en längre tid sedan. Och jag vill tillbaka dit.

Jag önskar jag kunde spola tillbaka tiden. Jag skulle göra så mycket annorlunda.

Inga kommentarer: