söndag 28 september 2008

Nästan två veckor...

...har jag varit på behandlingshemmet. Det har väl inte hänt sådär jätte mycket, speciellt inte på helgerna då det är mer fritt vad man vill göra. Jag orkar inte göra något. Och jag har fått en rejäl förkyldning.
Jag måste bara berätta om middagen vi åt igår. Det var en fiskgryta. Och det första jag gjorde var att plocka bort ett svartpepparkorn som jag såg, trodde jag. Sedan fick jag syn på en räka som låg där och flöt, den hade skalet kvar, ja till och med ögonen var kvar och då förstod jag att det som jag trodde var ett svartpepparkorn egentlingen var ett räköga... jag höll på att spy rakt ut och kunde inte äta så mycket mer.

Idag mår jag ganska bra, förutom förkyldningen då. Och jag är jätte trött, men annars så är det bra.
Läkaren vill ta bort mina mediciner, eller ja, börja trappa ner dem. Och jag är så delad när det gäller medicinerna. Jag vill ju sluta och prova att klara mig utan dem, vill ju inte äta mediciner livet ut, men samtidigt känns det läskigt eftersom de varit ett skydd i två år.
Jag undrar hur det kommer att funka utan medicinerna. Förhoppningsvis får jag tillbaka mina känslor som just nu ligger gömda under det antideppresiva täcket. Förhoppningsvis kommer jag att känna både lyckorus och kunna gråta.

Inga kommentarer: