tisdag 25 mars 2008

Röken smeker min hals

"Jag står på gården hemma och röker. Jag känner röken smeka min hals och jag blåser ut. Jag ser på röken, den virvlar runt för att sedan försvinna. Jag vill också försvinna, tänker jag."

Detta är ett utdrag ur min bok som jag håller på att skriva. Det är jätte roligt att skriva och det får mig lugn. Jag bara älskar att skriv och hoppas på att kunna ge ut boken en dag. Tänk att kunna leva på något som man tycker är roligt. Jag skulle aldrig kunna jobba på något annat sätt, sitta och vantrivas på något ställe som man kallar sitt jobb. Jag klarar inte av att jobba och förstår inte hur jag ska kunna jobba iframtiden. Man kanske inte kan leva på att bara skriva böcker, det beror ju förstås på hur mycket man säljer. Men det skulle vara kul ocm jag kunde jobba som författare en dag. Jag drömmer vidare.

Inga kommentarer: