måndag 31 mars 2008

Psyk på samtal och Kalla Fakta


Snart ska jag till Ludvika och psyk på samtal. Egenligen orkar jag inte, har sådan ångest och håller på att få en panikångestattack när som hellst.
Var inte i skolan idag, fast jag tänkte åka, men fick ångest och stannade hemma.
Jag mår skit dåligt och har bara lust att röka, sova eller göra mig illa på något sätt. Det känns som om det är det enda jag lever för, plus Kim då förstås. DET är det enda jag lever för. Orkar inte skriva på min bok, eller egentligen inte skriva här heller. Men min terapeut säger att jag ska tvinga mig att göra saker fast jag inte vill, för det ska vara bra för mig.
Snart, om någon vecka, får jag min nya psykolog. Det ska bli spännande, men jag är så rädd för att jag ska få börja dra upp allt gammalt en gång till. Och det vill jag inte. Förhoppningvis har hon läst min journal så jag slipper berätta. För ja, det är mycket som har hänt. Och det är krävande att gå igenom allt igen.

I helgen firade vi älskling, Kim, på hans 19- års dag. Vi var hos hans foster mamma och fikade, sedan kom mina föräldrar hem till Kim och fikade. De var en trevlig dag. Men på slutet av dagen fick jag sådan lust att dricka alkohol, vet inte vart suget kom ifrån, har aldrig kännt så tidigare. Men just då hade jag bara lust att bli full. Men eftersom det inte fanns något att dricka så blev det inte så.
Såg på Kalla Fakta på söndagen, det handlade om att unga, framför allt, tjejer som mår dåligt får ut allt mer tunga mediciner. Speciellt tjejer som är självdestruktiva. Det var ett bra program och man kände helt klart igen sig. Om ni vill se programmet finns det på tv4:as hemsida och tryck på knappen tv4anytime och sedan knappen gratis och så är det bara att välja vilket datum man vill se och programmet finns under datumet 08-03-30. Kolla det!

Inga kommentarer: