tisdag 5 oktober 2010

500:de inlägget!

Så mina vänner. Nu har jag snart passerat 500 inlägg i denna blogg. Många inlägg har varit ganska onödiga, men vafan det är ju min blogg med vad som händer mig liksom. Min blogg, mitt liv även om det inte händer så jätte mycket hela tiden.
Hände något nytt hela tiden så skull jag vara Stålmannen eller något annan superhjälte. Eller kanske just nu: Bloggare om SD och främlingsfientlighet.
Haha. Jag får kli på allt skriveri i tidningar och på nätet. Lägg ner!

Loggade nyss in på bilddagboken. Jag blir irriterad över idioter till människor. Jag klickade in på en tjejs bdb, hon var söt, men det många störde sig på (såklart) var att hon hade ärr på armarna.
Självklart så måste man fylla på i kommentars fältet med skit som: "Vad ful du e", "Äckel" och "Varför hänger du dig inte bara?".
Varför?! Varför måste man skriva sådant? Det är helt frivilligt att klicka sig in på bilden. Det är troligen inte så att det är under pistolhot som man klickar in och sedan känner att det kliar i fingrarna av att man måste skriva små skit kommentarer.
Självklart så skriver man inte under med sitt namn, utan som anonym. Javisst, för det vore ju fördjävligt att stå för sina egna åsikter, eller hur?
Och att skriva "... åh vad jag stör mig på sådana som du." Till dig kan jag bara säga att vi är många som stör oss på sådana som dig också.
Så det så :P

Och sedan att skriva : "... du borde försöka hitta andra sätt än att skära dig."
Snälla... Även om du vill väl så behöver man inte säga så till en som gör sig illa. Bara för att vi har ärr på armarna så är vi inte dumma i huvudet. Vi VET att det inte är en bra lösning, vi VET att det finns andra saker att göra. Men att hitta det som är rätt lösning för en själv kan absolut ta tid.

Nu ska jag kika på filmen "Domino" med min älskade sambo.

1 kommentar:

Jenny sa...

Så sant. Ju snabbare psykvården hittar sätt att hjälpa en, destu färre ärr blir det förmodligen.
För en hel del handlar det om att man inte får hjälp med sin ångest, Och på något sätt måste den ju behandlas..

Jag tycker det är så hemskt av folk att skriva sånna kommentarer till en person som reda innan förmodligen inte mår superbra över sina ärr.