lördag 30 oktober 2010

Laddat batterierna

Och jag är fortfarande sjuk. I natt vaknade jag med en fruktansvärd smärta i höger öra, jag trodde då att jag hade fått vatten kvar när jag duschat. Så när jag la mig i sängen igen så lade jag mig med det örat mot kudden så att det eventuella vattnet skulle rinna ur.
Men nej, det var inte vatten. Det måste ha med monster- förkylningen att göra. Jag ringde min mamma på morgonen och frågade vad jag ska göra.
Jag ringde också växeln och frågade om det fanns ett nummer till akuten, men det fanns det tydligen inte. "Det är bara att åka dit".
*Suck*
Jag struntade då i det. Jag orkade inte krångla. Jag tänkte att kanske kunde jag bara ha pratat med någon och kanske fått lite råd, men neeej, då måste jag till akuten och betala en hög avgift för att få höra att "det bara är att vila" och att "det går över".

Jag har tillbringat dagen i Grängesberg med min familj. Det var jätte trevligt och jag känner att det var länge sedan.
Det pratade vi också om vid maten. Det var länge sedan vi bara satt ner allihopa och åt mat. Det blir väl så när "barnen" blir stora och jag har flyttat...
Min bror fyllde förresten 18 år i torsdags, därav att det var lite festligheter hemma hos mina föräldrar. Lite släktingar på besök, lite fika, och bara att umgås.
Det är det enda som behövs. Bara att få vara med min familj betyder mycket för mig och jag har nu laddat batterierna lite.

Nu ska jag och Per kika på "Scream Awards" som sändes igår.

Inga kommentarer: