torsdag 21 oktober 2010

Strömlöst

Igår kväll så slocknade allt när jag och Per kollade på "Grannfejden". Strömmen hade gått så det var bara att leta fram ficklampa och tända lite levande ljust istället. Det är ju iof jätte mysigt, men ska man på toa så är det inte lika kul längre...
Det var strömlöst fram och tillbaka i lite över en timme. Jag och Per tröttnade ur och gick och la oss i stället.
Så ikväll blir det mycket på tv. Först "Grannfejden" och "Efterlyst" på play på nätet, sedan "Robinson" och "Lyxfällan" på tv... Detta blir en riktig tv-kväll märker jag.

Jag gjorde lasagne till middag igår. Så det blir också dagens middag. Skönt, jag slipper laga mat idag.
Igår var en riktig helvetes dag för mig. Jag skulle inte överdriva om jag kallade mig själv otursförföljd. Som ett exempel så la jag ner stekspadens handtag på en varm platta (jag hade glömt att den fortfarande var varm), sedan skulle jag röra runt i köttfärsen och bränner mig då på stekspadens förbannade handtag.
Och sådana saker var det hela tiden, så jag pustade ut när Per kom hem så jag hade någon som kunde ringa akuten om det hände något värre.... Snacka om att jag bara ville gå och lägga mig.

Nu ska jag plocka lite här hemma, sedan ska jag räkna matte. Och idag ska det bli av.

Inga kommentarer: