onsdag 28 december 2011

För duktig på att vara duktig

Mörkt. Och det gör inte underverk mot tröttheten. Vilade en timma, men blev nog nästan bara tröttare. Om ni bara kunde förstå hur trött jag är på att vara trött.
Blev en morgonpromenad till Finsam på ett sista samtal innan kontaktpersonen går på semester. Det känns som om jag tar på mig för mycket. Som det ser ut just nu så kommer jag att gå i skolan, frukost på Finsam på onsdagarna, gym en eller ett par gånger i veckan. Det känns mäktigt just nu. Men skulle det visa sig att skolan tar upp för mycket tid och att jag inte orkar med resten, ja, då gäller det att jag känner det i tid.
Jag är alldeles för duktig på att vara duktig. För duktig på att säga ja till saker, utan att fundera vad som är bäst för mig själv och hur mycket jag orkar med.
Men det lär väl visa sig hur det går.

Imorgon står det gym på schemat. Jag satsar på att gå, självklart. Och vet att jag kommer må dåligt om jag inte tar mig iväg.

Inga kommentarer: