söndag 25 december 2011

Julafton 2011

Startade julafton tidigt på morgonen, konstigt julväder i form av i stort sett bar mark och fågelkvitter likt en vårdag. Blev hämtad av pappa och åkte hem till familjen, efter att ha besökt farmors grav och tänt ljus.
Julfrukost bestående av lite risgrynsgröt (med en klick smör, socker och kanel), smörgås med julost och så kaffe naturligtvis.
Sedan åkte jag med mamma och syster till morfars grav och tände ljus. Fruktansvärt halt var det överallt så det var verkligen att passa sig för att halka, man vill ju inte gärna behöva åka till akuten med brutet ben på självaste julafton. Nåväl... hem igen och bara ta det lugnt innan det var dags att äta julmat.
Massa julmat blev det och sedan smälta maten under tv-tittandet av julvärd Kalle och Kalle-Anka.

På tur under denna traditionsenliga julafton var att åka till mormor.
Påväg dit så blev vi attackerade av en man iförd hockeyhjälm och med tillhörande klubba. Han klev först längre och längre ut i vägen, och bror min fick väja långt ut på vänsterkörfält. Som tur var så fick vi inget möte just då. Det hade kunnat sluta riktigt illa bara det.
En ölburk kastades med full kraft mot vindrutan och bror stannade bilen. Ut far pappa och går emot mannen som skriker diverse fula ord och var hotfull.
Detta slutade i en polisanmälan, men tyvärr verkar det inte som om de hittade på honom.
http://www.dt.se/nyheter/ludvika/1.4231820--galning-forsokte-stoppa-bilar-med-hockeyklubba
Kanske var detta ett försök till att få gratis boende i form av en cell, denna nu kyliga julafton.

Fika hos mormor efter att vi skakande landat där.
Till och med jultomten kom och delade ut paket :) Men då var mormor inte närvarade, så jag undrar....
Sedan var det hem igen och jag åkte på kvällen hem till mitt och träffade då älskling som delade ut en massa fina paket till mig! Av mig fick han bara ett och det skäms jag för.
Jag är jättenöjd med alla mina julklappar och tackar alla så jättemycket!


Hade en bra julafton även om mycket inte blev som det var tänkt, och jag har svårt för förändringar.

Inga kommentarer: