onsdag 14 december 2011

Hjälp med hårfärg!

Åh, jag vill färga håret.
Jag trivs ju jätte bra i rött (sådär jätte rött) problemet är bara att mitt hår är trasigt... Möjligen sönderfärgat, så jag tänker att jag måste satsa på en lite mörkare färg (bra tänkt där istället för att låta det vila).
Jag tänker: Röd/lila eller Svart/lila.... på något vis. Så hjälp mig: I vilken riktning ska jag tänka? Det måste dock vara en permanent hårfärg.
Hittade en färg kallad: Svart-tulpan, Moods tror jag att det var. Någon som testat den?

2 kommentarer:

Anna GL sa...

Om man ska tro min frisör som är typ den bästa i världen så är det troligen hemmablonderingarna du gjort som "förstört" ditt hår. Det kommer troligen (jag skriver troligen eftersom jag inte är säker men jag kan fråga min frisör om du vill) inte att hjälpa även om du färgar håret mörkt - du måste helt enkelt vänta tills nytt hår växer ut som är "friskt". Svart tulpan är annars en väldigt snygg färg, svart som skiftar i lilarött beroende på ljus - hade den själv när jag var lite yngre än du. Och jag gillar Moods hårfärger, de är billiga och verkligen BRA. Men vill du blondera igen framöver bör du nog göra det hos en frisör (om du har råd förstås), enligt min frisör (vad jag tjatar!) är det rent skadligt för håret att bleka det hemma såvida man inte är blond från början då... Se också till att använda ett bra schampoo för färgat hår + att silikondroppar kan hjälpa lite mot "stel/frissigheten". Har för mig att H&M har billiga sådana (även om jag själv skulle rekommendera frisörgrejer). Du kan iofs kolla på lyko.se, de har mängder av hårprylar, proffsiga sådana. Tja, det var lite tips bara :). Ha det så bra du kan så länge. /Anna GL

ie sa...

håller med Anna GL,blekning sliter ordentligt på håret.det kan gå av,typ,blir skört och sådär.man kan ju alltid klippa bort o ha kort hår ett tag,om man redan har ganska kort.
svart tulpan hade jag i flera år för länge sen,efter att jag hade haft blåsvart.det gjorde att min hud i ansiktet fick en annan ton-inte så lik-blek.men det blir ju mer rödvinsfärgat när man tvättar det mycket.
tänkte på en kompis som färgade med henna,det var turkisk henna tror jag,det blev mörkt rött med dragning mot blått,inte gult.otroligt snyggt plus att hennan vårdade håret.och shampo för färgat hår är värt pengarna om man köper hos frisören även om det är dyrare än på ica etc
glöm inte lägga upp bilder på resultatet,hoppas det blir bra :)