onsdag 26 januari 2011

Kaffe och tandläkaren

Men vad jag är seg känner jag. Min hjärna verkar inte vilja vakna. Klunkar ännu en kopp kaffe, får se om det blir bättre.

Buhuu... Posten kom och jag har fått en tid till tandläkaren på måndag. Okej, jag kanske borde kolla upp, så det inte är något, men inte fan är det kul med tandläkaren.
Plus att jag har tiden i gränges klockan 8:20 och på grund av kassa förbindelser med buss, så måste jag åka härifrån Ludvika klockan 07:10. Vilket betyder att jag kommer ha ca 40 minuter i gränges innan tandläkartiden. Hoppas att de har öppnat väntrummet, så jag åtminstone kan sitta inne och vänta.
Lönespecen såg väl okej ut, även om jag hade hoppats på mer. När räkningarna är betalda kommer jag att ha 200 kronor kvar att leva för. Så frågan återstår: Kommer vi att kunna äta nästa månad?
Svar: Nej, om vi inte får hjälpa av soc.

I och för sig så kommer jag ju inte att få hål i tänderna om jag inte äter något. Då behöver det inte kosta mig någonting i tandvård. Wooppii!

Inga kommentarer: