tisdag 4 januari 2011

Snö

Snö, snö och åter snö.
Kan vi inte få slippa detta nu? Det räcker.
Jag längtar till våren, till ljuset, värmen och till att det blir grönt på träden. Jag behöver ljuset. Visst hjälpte ljusterapin, men det gick snabbt över, tycker jag. Nu är jag lika nere som innan jag gick på ljusterapi + att jag är ständigt trött.
Okej, jag reagerade också väldigt mycket på ljuset till det bättre också. Men det slog över och jag blev manisk istället. Men jag tycker nog fan att det är bättre än detta mörker som är nu.

Idag har jag städat ut julen. Nu är det bara julgardinerna i köket kvar. Men de tar jag en annan dag när jag inte är lika trött.
Jag sover inge bra. Jag har svårt att somna och jag ligger vaken länge och bara tänker. Jag tänker på en massa saker, mest bara tråkigheter. Hur det kommer bli i framtiden. Jag tycker inte om att inte veta vad som kommer att hända. Jag vill ha kontroll, men när det gäller något så stort som framtiden, då når jag det inte och jag kan inte kolla närmare på det. Jag vet ingenting.

Inga kommentarer: