måndag 31 januari 2011

Semla!

Inga hål i tänderna hade jag iallafall, allt såg bra ut. Det var så skönt att höra. Nu kan både jag och plånboken pusta ut.
Efter tandläkaren promenerade jag hem till mina föräldrar. Jag tog en promenad med Sigge, sedan kom mormor och vi åkte in till stan.
Jag hoppade in på Arbetsförmedlingen och hörde mig för lite. Vi tog en fika på stan och jag åt årets första semla! Mormor är så söt, hon vet att jag inte äter grädde, ändå så tyckte hon att jag skulle äta den för "det är ju det godaste på en semla". Sedan kom följdfrågan: "Äter du inte grädde på grund av kalorierna?".
"Kalorier bryr jag mig inte om", säger jag och tar en stor tugga på semlan. Haha, jag älskar min mormor.
Mormor följde också med mig upp i lägenheten, då jag var lite rädd för att gå in själv.
Jag och Per vaknade 05:10 av att någon drog i handtaget på dörren, som om någon ville in. Det gjorde mig lite illa till mods när jag kom hem, ifall jag skulle mötas av en lägenhet som var upp och ner. Inbrott med andra ord.
Men så var inte fallet. Det såg bra ut när jag kom hem.

Nu ska jag spela lite Mahjong, sedan är det dags att gå och sova.. eller ja... jag ska kolla på Rum för en stjärna....eller vad den nu heter.
Sedan ska jag sova för jag ska jobba imorgon.

Inga kommentarer: