måndag 10 oktober 2011

Då och nu

En tanke slår mig och för mig tillbaka till när jag var liten.
Det gäller detta "Wordfeud".

Jag växte inte upp med Internet, långt ifrån. Familjen skaffade det ganska sent. Kan ni ens föreställa er det barn?
Vi hade en Atari - dator. Svartvit. Där kunde jag, i all enkelhet, spela Schack eller Pac-Man.
Andra pratade om MSN och jag hängde inte med alls i vad det var, och jag förstod inte när de förklarade. Prata med folk? På Internet? Men det gör vi väl hela tiden, fast på riktigt. Räcker inte det? Jag använde mig av text-tv. Jag låtsades att det var mitt Internet. Alla sätt är bra utom de dåliga, eller hur?
Tanken slår mig nu igen när folk pratar om detta "Wordfeud". Vad är det? Ska jag behöva gå tillbaka till text-tv igen?

Skillnaden på då och nu är att jag:
Då: Hade behövt gå tillbaka till text-tv.
Nu: Kan klicka upp Google (Google är min vän) och söka på vad det är.

Eller:
Då: Hade gjort allt för att veta vad det är, för att hänga med.
Nu: Inte riktigt bryr mig alls, men skriver ut det i bloggen med risk för att verka lite dum.





Inga kommentarer: