tisdag 4 oktober 2011

Fråga om Borderline

Hej,

jag undrar hur du känner angående din Borderline-diagnos? Är du så "van" vid diagnoser nu att du inte bryr dig, eller tänker du mycket på det?

Sen undrar jag också om du känner dig "borderlinig"? Är det så att du har störningen fullt ut eller har du bara vissa drag?

Ha en bra dag!


Svar: Hej,
nej jag tänker inte så mycket på det. Jag "visste" mer eller mindre att det redan var så, så att få det svart på vitt gjorde bara att det blev tydligt. Jag fick höra detta redan som 16- åring, men då är man egentligen för ung för att få den diagnosen.
Jag skulle nog kunna säga att jag är "van".. ja. Jag har fått höra så mycket namn på vad jag har att jag helt enkelt inte riktigt kan ta in det tror jag. Jag ser det mer som en möjlighet att få se vad det är jag ska jobba med för att bli bättre.
Jag känner mig känslomässigt instabil, ja. Absolut. Men jag kan inte säga om jag har den stämpeln fullt ut. JAG tror inte det. Men många drag, absolut.

Tack för din fråga. Jag uppskattar det.

Ha en bra dag!

3 kommentarer:

♥ Tjelsi - så kan det gå när inte haspen är på ♥ sa...

sv Awh! ^_^ Tack!

Eriiza sa...

Känner lite som du, känner igen mig mycket i diagnosen borderline, vilken jag varit säker på under flera år, men samtidigt gillar jag inte att vissa läkare påstår att man är en känslokall människa p.g.a diagnosen.
Det är verkligen att ta i, om något så kan jag tycka att folk med Borderline diagnosen är tvärtom, överkänsliga, och har känslorna utanpå allt för ofta...

SannaElisabet sa...

Eriiza: Nej att påstå att man är känslokall tycker jag är fel, håller med dig om att det snarare är åt andra hållet.