lördag 1 oktober 2011

Livet består av val

Livet består av val. Svårare och lättare. Det är mycket lättare att göra saker för andra än för sig själv. Och det är omöjligt att få alla nöjda. Det är den bittra sanningen. Är det något jag lärt mig de senaste dagarna är det att lyssna mer på vad jag själv tycker och tänker, och inte vad andra vill.
I dessa situationer ser man vilka människor egentligen är. Och vem man själv är. Jag är kryptisk, jag vet. Men det är av respekt till andra och för mig själv. För helt respektlös är jag inte.
Jag gör mina val och det passar inte alla.

Jag är glad, jag är lugn. Kan jag inte få vara det? Jag gör äntligen saker för mig själv som är bra, och inte bara vad som är bra för andra. Ja, kalla mig egoistisk om det känns bra, men jag tycker att jag har rätt att vara det. Speciellt efter alla år i andras tjänst. Det är min tur nu!
Det är när man inte längre låter sig styras av andra som man blir den man är.

Nyduschad sitter jag här och känner mig som en ny människa.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Heja dig - självutplåning mår ingen bra av. Bra jobbat!

Anonym sa...

Hej,

jag undrar hur du känner angående din Borderline-diagnos? Är du så "van" vid diagnoser nu att du inte bryr dig, eller tänker du mycket på det?

Sen undrar jag också om du känner dig "borderlinig"? Är det så att du har störningen fullt ut eller har du bara vissa drag?

Ha en bra dag!