torsdag 13 oktober 2011

Låst hela förmiddagen, kanske dagen

Jag låser upp hela förmiddagen för ett läkarsamtal över telefonen. Klockan 10 skulle han ha ringt mig, nu är klockan snart 12 och inget samtal. Jag bli arg. Kan jag bli annat? Är jag inte värd hjälpen? Hur länge till ska jag vänta? Ska jag behöva låsa upp mig hela dagen?
Jag skulle behöva springa iväg och posta ett brev till FK. Men då kan jag ju ge mig fan på att han ringer. Och jag vill inte ta upp allt som ska tas upp när jag är ute bland folk, en självklarhet att alla inte behöver veta.
Kunde alltså lika gärna ha sovit hela morgonen och förmiddagen, i hopp om att bli av med denna huvudvärk som vägrar ge sig. Smärtstillande hjälper inte, men när jag sover så har jag ju iallafall inte ont. Ilskan gör inte huvudvärken bättre heller, har bra lust att bara gråta. Kanske av ilska, kanske av smärta. Hur som så skulle det bara bli värre.

Uppdatering 15:00
Nu har jag precis pratat med läkaren. Det kan löna sig att bli lite arg ibland, javisst. Det mesta av min ilska beror på att jag blir helt satt ur spel när mina planeringar ruckas. När saker inte blir som det är tänkt. Men det är lugnt. Läkaren är förlåten. Haha.

Inga kommentarer: