fredag 4 februari 2011

9,25

God förmiddag alla läsare. Vaknade upp till en snöstorm och snön har fallit så nu är allt vitt igen... suck. Det som såg så "vårit" ut ett tag. Men tyvärr får vi väl vänta på våren några månader till.
Igår jobbade jag ett riktigt hästskift, 9,25 timmar blev det. Dagen gick ändå ganska fort tycker jag. Det var några barn som var hemma/sjuka, så skaran var inte fulltalig. Vilket gjorde att det var lite lugnare.
Började jobba klockan 07:15 och när jag på vägen till dagiset, skulle promenera på en glashal yta av is, höll jag på att slå omkull mig iallafall två gånger (mer rejält, inte bara halka till). Jag fick gå en liten omväg för att försöka hitta några fläckar med lite grus på.
Vart var de som sandar?! Hallå, hade ni sovmorgon, medan några andra av oss skulle jobba och var tvungna att gå? Nej, ut med er och sanda!

När jag kom hem, klockan 17, så gick jag och Per och köpte mat på Sibylla. Jag var så otroligt trött på kvällen, att jag knappt kunde tänka på annat än den mjuka sängen som står i sovrummet.
Jag förflyttade då ut mitt täcke och mina kuddar ut i tv-soffan. Så låg jag där och myste/halvsov resten av kvällen.

Det var dagen igår.
Får se vad som händer idag. Jag vet att jag och Per ska försöka ta oss till affären och köpa kattmat, bland annat. Tvättmedel behöver vi också, samt diskmedel, vi har ett berg av disk på bänken.

Inga kommentarer: