fredag 11 februari 2011

Ett rejält bakslag

Kaffet håller på att rinna igenom.
Här på morgonen stötte jag och pojkvännen på ett rejält bakslag.
Vi fick igår veta att vi är beviljade stöd från Soc. Jätte bra! tänkte vi, vad skönt då klarar vi oss denna månad. Vi funderade och här på morgonen (dumt nog) så satte vi oss och kollade över allt lite snabbt. Vi kände att det var något som inte stämde. Det var något som var för bra för att vara sant.
Och ja.... de på soc har inte räknat med att jag har efterliggande lön (ni som inte vet vad det är kan använda google). I beräkningen har de tagit med det som jag tjänade förra månaden (2644kr) MEN denna månad har jag bara jobbat 11 timmar (runt 1000 kr).
Så summan av kardemumman blir alltså att vi ändå inte klarar oss denna månad utan vi kan betala räkningarna, sedan är pengarna slut. Ingen mat alltså.
Haha, ja jag försöker ju ändå gå ner i vikt, så att inte ha någon mat hjälper ju på så vis.. Nej men skämt åsido, detta är inte kul.

Jag har hela morgonen försökt nå våran handläggare både via telefon och mail, utan resultat. Detta betyder att det blir en helvetes helg av oro. Tack så mycket!

Inga kommentarer: