fredag 19 augusti 2011

Fråga om det för fyra år sedan

Fråga: Vad var det du berättade då, som hänt två gånger för fyra år sedan?

Tack för din fråga.
Det var så att jag var inlagd för andra gången på psyk i Säter. Där fick jag frågan om jag någon gång upplevt att tv eller radio pratar till mig eller om mig.
(att personen upplever sig som Gud eller Jesus
att personen upplever att TV och radio är kodade och sänder budskap. Från Om Schizofreni )

Jag svarade då att det hade hänt två gånger när jag kollade på tv.
Detta förföljer mig alltså än idag, och baserat på bland annat detta så säger läkaren att jag är schizofren.

Till mitt försvar kan jag räkna upp några saker som det skulle kunna berott på att jag upplevde detta:
* Jag var i hemskt dåligt psykiskt skick
* Jag sov dåligt och jag åt dåligt
* Jag var redan då gravt övermedicinerad och troligen hög på alla dessa substanser


Inga kommentarer: