onsdag 10 augusti 2011

Sätta tillbaka 11 augusti

Ja, men det kan bli intressant.

Jag har inte sovit ordentligt på en vecka nu och det känns i både kropp och sinne. Ikväll tänker jag totaldäcka mig och ta hand om mig så jag får sova ordentligt. Jag har varit ute och gått, jag har haft saker att göra hemma, och jag kommer att flytta mig från datorn tidigare ikväll (har blivit för sent andra kvällar/nätter nu).
Jag har börjat märka av dessa symptom som jag får när jag inte sover, äter eller stressar för mycket. Så det är på tiden att jag får ordentlig sömn.

Imorgon är det den 11 augusti och min namnsdag. Denna dag har inneburit en stor sorg för mig i tre år nu. Och jag har sedan dess "tagit bort" detta datum från min kalender på grund av detta.
Som några av er kanske vet, som har hängt med mig ett tag, så var det tre år sedan jag tog en rejäl överdos och jag har hört i efterhand att jag måste ha varit nära att dö.
Därför har jag, varje år sedan dess, varit "död" den 11 augusti.
Men från och med imorgon kommer jag införa den dagen igen. Det är på tiden nu, jag är en annan människa än får tre år sedan.

Jag har bjudit hem min familj på lite namnsdags fika. Och jag tror att det kommer bli trevligt. Det känns ganska konstigt att inte "fira" namnsdag hemma i barndomshemmet, som alla andra år. Men också väldigt bra att jag har ett eget hem och kan bjuda hem folk hit istället.

Inga kommentarer: