måndag 26 april 2010

- Kommunikation

Skolan suger på kommunikation. Jag fick ett meddelande i slutet av förra veckan om att min engelska lärare ville träffa alla flex elever på måndag. Jag skrev okej, men undrade också vilken tid, för det framgick inte i meddelandet.
Jag är inte någon jävla tankeläsare, som ska veta när en lärare vill träffa mig. Så jag tänkte att: okej, men han svarar väl på måndag morgon. Jag har kollat min förbannade mail två gånger här på morgonen utan resultat.
Hur fan ska jag kunna veta när jag ska infinna mig på skolan utan en tid och plats?!?!?
Jag är så fruktansvärt förbannad på skolan just nu. Jag är less på att inte kommunikationen fungerar som den ska. Jag tycker att JAG kan vara ganska dålig på att kolla skolmailen, men det är ingenting mot vad lärarna är.
Jag behöver få struktur när det gäller skolan, jag behöver få veta tider och platser för att jag ska fungera och vara något sånär förberedd på att jag ska till skolan. Jag har som sagt redan svårt för skolan, jag behöver inte detta!!

---
Nu när jag skrivit av mig lite så kommer jag till en annan bit...
Idag är det nämligen tre år sedan min morfar gick bort i cancer. Jag saknar honom så fruktansvärt mycket. Så mycket att det gör ont. Jag minns denna dag för tre år sedan, som om det var förra veckan. Jag minns hur jag kände på mig hela dagen att idag är det dags.
5 minuter efter att min morfar hade somnat in kom jag hem till min mormor och morfar. Då hade jag gråtit och ringt min mamma som var hemma hos dem, jag sa att jag bara måste upp till morfar.
Tyvärr kom jag för sent, kanske var det lika bra för han hade inte varit kontaktbar på flera timmar...

Jag önskar att min morfar levde idag. Jag önskar att han kunde se att jag mår okej, och att jag klarar mig. Han dog under den tiden då jag mådde väldigt dåligt.
Jag älskar dig morfar, jag hoppas att du har det bra där du är.

Moffas tyttö <3

2 kommentarer:

Camilla W sa...

Undrar om det är standard att skolor är dåliga på kommunikation? Ännu roligare är det när en skola som nästan enbart lär ut kommunikation är minst lika dålig på det. (där jag pluggar nu).

SannaElisabet sa...

Haha det var intressant. Tycker fan inte att skolor ska vara dåliga på kommunikation.