lördag 17 april 2010

Plugg och kattbus

Jag känner mig ganska pigg och "på gång" idag, trots att jag startade dagen strax efter åtta på morgonen. Jag tänkte att jag skulle ägna dagen åt skolarbete, så det är vad jag har gjort hittills. Men innan så vaknade jag till morgonprogrammet på fyran, jag såg en intressant intervju med en konstnär som numera lever med skyddad identitet efter att ha använt djurdelar i sina utställningar, såg också den längre intervjun med en av Saddam Husseins föredetta älskarinnor. Mycket intressant kvinna. Och så positiv även om hon utsatts för mycket hemskheter. Hennes bok kommer snart och jag funderar på att läsa den.
Nu ägnas det mycket åt pluggande från min sida, med en kopp kaffe på bordet skriver jag nu på uppgifterna i "Internationella relationer" som jag håller på att läsa. Det går faktiskt bra, trots att jag inte alls kände mig motiverad till att starta upp dagens pluggande. Jag är nog kanske mer taggad än vad jag tror.
Nu fick jag dock ta en paus för Kurre tyckte att jag ägnade för lite uppmärksamhet till honom. Han kom och la sig över kursboken och ville inte flytta på sig. Haha, söt katt. Så nu har vi precis busat lite med de nya leksakerna han fick av Pers familj från Kramfors igår.
Köksbordet skruvade vi ihop direkt igår, även tv-bänken står nu på sin plats, och det blev bättre än förut. Det kändes bättre och det ser bättre ut.
Jag funderar på att gå en liten promenad, men å andra sidan har jag fått upp lågan i skolarbetet, så jag vet inte om jag vågar avbryta det med en promenad, med risk för att då inte orka sätta mig ner igen och läsa.

Per jobbar och kommer hem ikväll någon gång. Så jag är själv hemma i några timmar till. Solen lyser emellanåt, men nu ser det ut att dra ihop sig till oväder. Kan den riktiga sommaren komma nu?

Inga kommentarer: