onsdag 14 september 2011

Finsam frukost

Idag var jag på första frukosten på Finsam. Frukosten är min andra aktivitet (gym är ju den första). Det var verkligen jätte jobbigt till att börja med och jag ville bara sjunka genom golvet när jag såg alla människor som vällde in i det lilla köket. Jag satte mig på en stol i hörnet och försökte att bara vara närvarande.
Jag har en tendens att "slå av" när det blir mycket folk. Jag försvinner iväg in i mig själv och jag vet vad andra ska göra runt mig för att få mig ur bubblan. Jag har bara inte sagt det åt min kontaktperson på Finsam kom jag på. Jag kämpade med näbbar och klor för att stanna i rummet och i den stolen jag satt i. Jag försökte lyssna på vad de andra sa och jag tror att jag lyckades för det mesta.
Så, frukost och prat, sedan fick den som ville gå och rita/teckna/pyssla. Jag och några andra valde att sitta och prata denna onsdag istället. Kanske att jag kan vara kreativ en annan onsdag, men jag kände bara att jag inte orkade utsätta mig för mer av det jobbiga än vad det redan var.
Ska jag sitta och teckna osv. så blir jag aldrig riktigt nöjd. Och jag vill inte förlora den bra känslan av att jag ändå tog mig dit till frukosten, genom att bli ledsen över att jag inte kan teckna.
Så jag valde alltså att avstå.

Efter att jag kom hem så har jag bara tagit det lugnt. Har ont i huvudet och lyssnar på åskan. Mellan två skurar sprang jag och köpte lite godis. Jag tyckte att jag behövde det, då min kropp försöker döda mig med diverse knep.
Nu ska jag kolla "Vem tror du att du är" med Dregen. Bara för att han är typ hot!



Inga kommentarer: