torsdag 15 september 2011

Resultatet

Känner mig fortfarande som en godispåse blandad med olika sorter.
Detta är troligen och naturligtvis på grund av SCID testet som blev klart idag. Då testet är ganska fyrkantigt och allt egentligen hänger ihop så visade jag resultat av att vara: Fobisk, tvångsmässig, depressiv, schizotyp, ängslig (ångest personlighet) och emotionellt instabil. Summan av kardemumman blev alltså att jag är mesta dels emotionellt instabil a.k.a Borderline. Men det var väl redan vad det var misstänkt. Grattis Sanna du är lite "borderlinig" av dig...
Jag blev både förvånad och inte. Det var ju det här som läkarna sa till mig redan som 16- åring. Men ALLA har borderline i tonåren, det bara är så. Det är när det hänger kvar som det blir annat. Känner mig lite störd och jag vet inte varför. Jag är ju inte det. Eller? Det ser onekligen ut så på papper, men jag klarar mig ju i vardagen... Känner mig förvirrad.
Nu förstår ni godispåse uttrycket. Jag är en salig blandning av massa konstigheter.

Fortsatt ont i huvudet. Det verkar inte spela någon roll hur många Alvedon jag tar idag, utan den vill inte ge med sig ändå.
Imorgon får jag besök av arbetsterapeuten från psyk. Då ska bolltäcket bytas ut mot kedjetäcket igen och nu ett lite tyngre sådant.


Inga kommentarer: