tisdag 16 november 2010

Höga krav

Hade hoppats på att de skulle ringa från jobbet idag och vilja ha ut mig, så jag gick upp i tid, gjorde mig i ordning och nu sitter jag här.
Det kan ju hända att de ringer, egentligen kan de ju ringa när som helst. Jag behöver jobba. Annars ser det inte så ljust ut i december...
Skulle behöva ringa min psykolog och bestämma en tid. Jag vet inte varför jag inte har gjort det. Jag behöver ju en tid och jag behöver prata och få ur mig all skit jag bär på.
Det är ju bara destruktivt att inte ringa om jag behöver det. Eller hur?

Jag får nästan inga kommentarer här längre heller... Det är tråkigt för jag gillar kommentarer. Så skriv en liten kommentar, om bara ett "Hej". Det räcker :)
Jag vill veta om det är någon som läser denna blogg egentligen. Jag behöver bekräftelse.

Jag kan inte påstå att jag mår tipptopp just nu. Jag känner mig ful och äcklig. Jag känner mig tjock och vill bara gå ner i vikt. Jag känner mig som en stor val som bara flyter runt i det stora ingenting.
Det känns inte som om jag gör något vettigt alls. Det känns som om det lilla jag gör inte räcker till. Jag har höga krav på mig själv, det vet jag, jag är sällan nöjd med det jag gör.
Igår tillexempel. Jag var i skolan, jag fick hjälp med matten och det gick förvånansvärd bra. Jag var nöjd i kanske en halvtimme efter att jag kom hem, sedan kände jag att jag borde ha presterat bättre. Jag borde ha gjort fler tal, jag borde ha jobbat snabbare, jag borde ha gått en omväg hem för att få en längre promenad så jag går ner i vikt.
Borde, borde, borde.... Hela tiden detta "jag borde..."

Jaja, nu ska jag kika på "Inferno" på UR-Play, för jag missade när det gick på tv i söndags (jag tror att det sänds på söndagar). Jag brukar ändå kolla det på nätet efteråt.

3 kommentarer:

Ozzy sa...

Hej, jag läser din blogg regelbundet och både lider och beundras över din dagliga kamp med tillvaron - trots både demoner och trilskande myndighetspersoner ger du aldrig upp. Du är fantastisk!

tessa sa...

Jag är inne på din blogg ganska ofta.
Du vet nog inte vem jag är och jag känner inte dej heller. MEN, jag kommer ifrån Ludvika (men bor inte där nu). Jag hittade därav din blogg samt att jag precis som du är i "psykatri svängen" eller vad man ska säga.

Ville mest bara säga hej och att jag gillar din blogg!
Kram Therése

SannaElisabet sa...

Ozzy: Tack så jätte mycket för din fina kommentar!
Det är människor som du som får mig att vilja fortsätta skriva.
Tack, återigen!

Therése: Tack så jätte mycket för din fina kommentar! Det är människor som du som får mig att vilja fortsätta skriva.
Hoppas att det går bra för dig också. Och att det ordnar upp sig för dig.
Kram!