lördag 13 november 2010

Inte roligt

Nu är det väl ändå så att man kan gå och lägga sig? Jag har känt i flera timmar att jag bara skulle vilja sova. Men det känns inte helt "okej" att gå och lägga sig klockan 21 på en fredag. Dessutom blir det ju då måndag och vardag så snart igen.
Känner mig nere, deppi, låg och på gränsen till ledsen. Jag vet att det beror mycket på mörkret. Och ändå har vi bara börjat på det mörkare halvåret. Detta tar väldigt mycket på mig. Jag sitter nu och undrar om jag inte har tagit upp det här i bloggen redan, men i så fall så skriver jag det igen.
Känner mig förvirrad och.... konstig. Kanske beror det på trötthet, kanske något annat.

Jag tänkte tidigare idag att jag faktiskt nästan ser fram emot att gå ut och jobba igen. Dels för att:
1. Jag tycker jobbet är roligt
2. Jag är oerhört trött på att vara sjuk och inte orka något
3. Vara hemma och ha tråkigt
4. Jag är i stort behov av pengarna. December är ingen rolig månad att inte ha några pengar i.

Förhoppningsvis så ringer de ganska snart igen och vill ha ut mig, trots att jag har tackat nej till så mycket jobb nu när jag har varit sjuk. Jag hoppas inte att de tar det som om att jag inte vill jobba.
För det vill jag.

Nu ska jag nog göra mig i ordning och gå och lägga mig.
Har inte lust att göra något annat än att sova just nu.
God natt alla läsare!

Inga kommentarer: