tisdag 30 november 2010

Jaga mig runt Sverige

Nu har jag slängt i första maskinen med tvätt. Fick inte igång tvättmaskinen först, men som tur var så kom en kvinna och hjälpte mig. Med andra ord, hon vågade trycka på knappar som jag inte tordes röra. Haha.
Idag ska jag på läkarsamtal, det ser jag inte alls fram emot. Är så fruktansvärt nervös. Jag målar upp det absolut värsta scenariot :
Jag går in och sätter mig och läkaren börjar direkt predika om vilka mediciner jag ska ha och tar fram receptblocket och skriver. Jag som då vägrar (för det kommer jag att göra om han vill sätta in mer mediciner), får tvångsvård och blir där tvångsmedicinerad.
Okej, det kanske inte är jätte troligt att det just kommer att gå till såhär. Men jag gör alltid så. Jag måste förbereda mig på det värsta, då slipper jag bli så negativt överraskad om det faktiskt skulle bli så.
Åh andra sidan så skulle de få jaga mig runt om i Sverige innan de får fast mig och jag sätter mig på psyk igen.

Jag delar också med mig av lite bilder.

 Julgardinerna är uppe + lite annat dekorativt

 Haha, jag var bara tvungen
Denna übermysiga tröja köpte jag mig igår. Den sys på de båda nedre bilderna

4 kommentarer:

tessa sa...

Hoppas det gick bra på läkarsamtalet idag! Jag avskyr också läkarsamtal, och sjukhus i största allmänhet :-/
Fint du har pyntat hemma, och ja, du är också jättefin! :)

Ta hand om dej!
Kram Therése

SannaElisabet sa...

Usch ja, det är inge kul. Jag hade sådan ångest när jag skulle in att jag satt och kramade jackan så hårt att knogarna blev vita. Och någon som jobbade där kom och frågade om jag frös...
Tack så jätte mycket!

Ta hand om dig!
Kram Sanna

tessa sa...

Du får direktsvar :)
Ja, seperationer är bland det värsta som finns tycker jag! Och jag är så himla bra på att förstora upp allt också så att det blir värre än vad det kanske är.

Julmarkanden/skyltningen var jättemysig, dock var det väldigt kallt och blåsigt och även snöigt, men det gör att julkänslan blir lite starkare än om det hade varit barmark.
Var du ut på någon julskyltning?
Jag tycker den brukar vara helt okej i Ludvika. Iallafall knäckäpplena ;p

Usch för ångest men du är jättegrym som ändå gjorde det!

Oj, det här blev långt...:)
Kramar!

tr sa...

måste säga att det är modigt av dig att inte vara anonym på din blogg, stor respekt för det!
tyvärr vågar jag själv inte visa vem jag är :)