lördag 11 juni 2011

Brorsans Student

Då var min brors student gjord. Det har varit mycket trevligt, god mat, gott dricka och trevligt sällskap. Det var kul att se det ifrån ett annat perspektiv än när man själv stod där, även om det också var ofantligt roligt.
Jag har brännt mig, och det ganska illa. När jag skulle sova (sov i grängesberg inatt, istället för att åka hem till lägenheten), så frös jag så. Troligen berodde det på att jag hade brännt mig så.
Helt illröd är jag. Jag skojade och frågade om vi inte ska ha kräftskiva snart för då kan jag vara kräfta. Ingen dräckt behövs här inte.
Det var varmt, och jag hade så ont i fötterna när vi stod där och väntade på att studenterna skulle kliva av flaken och lyssna på student-talet.
Det var skönt att få komma hem och slappa lite, innan gästerna kom. Då var det fart igen. Kallskuret, potatissallad, bröd, smör, kött som hette något med knöl, haha jag kommer inte ihåg just nu.
Gott gott. Så lite cider och vitt vin till detta.

Syskona Lindström
Från vänster: Markus, Evelina och jag.

I onsdags var det säckgång (en tradition man har iallafall här i Ludvika).
Dagarna innan var det avslutning för brorsans klass, då gav de en konsert.
Och igår alltså Studenten.
Visst är det kul, men det är nog tur att det inte är varje dag. Hehe.
Nästa gång är om tre år och då gäller det min lillasyster.