lördag 25 juni 2011

Om inte detta liv, så kanske nästa?

Åh, nu får man gå och lägga sig snart. Gud vad härligt!
Kom iallafall ut lite här på kvällen i form av en promenad. Det var ruskigt skönt. Köpte mig en popcornpåse, så nu har jag mumsat.
Mår inte så jätte bra, men det är under kontroll. Är så grymt less på detta, men vad göra? Det enda jag kan göra är att hålla näsan ovanför vatten ytan. Och göra det bästa just nu. Frågan är bara vad som är det bästa.

Jag vet inte vad jag vill med mitt liv. Det tänker jag mycket på. Jag har alltid velat ha ett mål, något att sträva efter. Som, det här vill jag jobba med... eller det här vill jag studera. Men nej, jag har inget. Förutom författar drömmarna, men skrivandet då framför allt fantasin har verkligen gått på sparlåga ett tag. Jag vill åstadkomma något här i livet att vara stolt över. Något att bli ihågkommen för...
Är jag så misslyckad? Är jag dömd till att inte göra något av mitt liv? Är jag dömd att bara vara sjuk i detta livet?
Är det så, så hoppas jag på ett bättre nästa liv.

2 kommentarer:

isabelle sa...

Jag vet inte heller vad jag har för mål i livet, jag tror att det kommer så småningom när man mår lite bättre och orkar tänka på vad man vill hålla på med. Jag har satt upp små delmål och lyckas ibland uppnå dom. Det ger en mod till att testa nya saker och jag tror du skulle kunna satsa på att skriva men det kan vara ett målsenare kanske?. Sen med näsan ovanför vattenytan, du får suga in så mycket luft det bara går för att om du hamnar under så kommer du överleva, din familj finns där, det är jag övertygad om. Livet är inte lätt,men det blir bättre får man hoppas. Kul att få träffa dig imon :)

SannaElisabet sa...

Tack för din fina kommentar, Isabelle. Att ha små delmål är jätte bra. Jag ska verkligen försöka tänka igenom några. Jag behöver lite "pilar" i livet just nu, känner jag. Jag vill veta i vilken riktning jag ska och gärna hur jag ska göra det.

Ja, familjen finns där, och det är jag så glad över. Jag får, som du säger, ta ett djupt andetag och hålla andan helt enkelt om jag hamnar under vattenytan.

Ja! Det ska bli jätte kul att träffa dig idag :)