måndag 27 juni 2011

Tripp till Örebro, eller ja.. nästan

Jag gick upp klockan 06:00 och skulle tvätta, vilket jag också gjorde. Igår fick jag ett infall om att åka till IKEA i Örebro. Den idén delade jag med mig av till Per som hängde på. Per syster skulle också följa med. Vad trevligt! En liten roadtrip sådär.
Och liten blev den...
Såhär gick det till idag när jag, Per och Elaine skulle till Örebro:



Vi började vår tripp. Vi ser alla fram emot det. 
Första stoppet är i Grängesberg för jag ska ta mått på min Rammstein plansch som sitter i mitt gamla flickrum. Har tänkt länge att jag skulle köpa en ram till den.
Per leker lite med Sigge, vovven <3 Sedan vinkar vi hejdå till pappa och Sigge. När Per sedan startar bilen klickar den bara först. Test nummer två, *klick, bruummmm*, sedan följde rök och en lukt av något bränt.
Bilfan ville inte starta nå mer, utan vi fick prova rullstarta. Första försöket, nepp död... Andra försöket efter att jag fyllt på vatten till bilfan, put my magic spell on it, och vi alla hade pustat lite och kliat oss i huvudet ännu mer... "Men ta i då!" Skriker Per, som undrar varför bilen inte rör sig trots att både jag och Elaine, samt pappa puttar på.
"Ojdå, kopplingen! Hahaha"
Det var allt en upplevelse detta, men till slut hoppade bilen igång. Sedan var det bara att fortsätta försöka hålla den igång.

Åkte vi till Örebro ändå? Nej, det gjorde vi inte. Vi ville inte ta den risken.
Så vi åkte tillbaka till Ludvika och gick på stan här istället, tog en fika och kollade i affärer.
Jag köpte denna musmatta, gullig va?!:

Nåväl, vad är väl en bal på slottet?
Nu ska jag göra annat.

Inga kommentarer: