måndag 7 mars 2011

Det är inte okej

Förkylningen håller i sig och jag har så ont i kroppen att jag bara vill lägga mig ner och sova bort tiden, men det går inte. Jag håller på och tvätta, nu har det visserligen snart tvättats klart, men jag måste ändå springa och passa så inte fläkten i torkrummet slår av sig.
Jag är trött. Inte mår jag så perfekt psykiskt heller. Jag är förvirrad. Nyss var jag tvungen och stanna upp och fundera vad det var för dag idag, när jag inte kunde klura ut det själv fick jag ta almanackan till hjälp.
Nej, det är inte okej. Jag ska egentligen hålla mig borta från internet när jag mår dåligt. Det vet jag av erfarenhet. Jag har en tendens att shoppa om jag mår dåligt psykiskt. Men lite tröst shopping har väl inte skadat någon? Eller? Jag får se till att hålla mig borta från köp/sälj sidor bara så kanske det går bra.
Nu ska jag dricka mitt kaffe och äta några chokladbitar till det, innan jag återigen beger mig ner i tvättstugan.

2 kommentarer:

Amanda sa...

Jag handlar med på nätet när jag mår skit. Kanske därför som fogden och inkasso är arga på mig;)

Men wtf, orka tänka på några papperslappar när man vill ha saker.

Fast i dag på morgonen mådde jag relativt bra, fast köpte ändå en askorkad sak. Man ska ju inte handla på ren impuls, säger dem...

Ie sa...

bara man vet att man handlar...

jag upptäckte en orderbekräftelse i mejlboxen.hade beställt grejer för 1347 kr mitt i natten, har inget som helst minne av det,hade inte dom pengarna,hade klickat på faktura.
"intressant att en av dina personer innuti gör så,utan att du vet om det",tycker terapeuten.
själv tyckte jag det var hemskt,det är inte första ggn o jag har skitlite pengar.

dålig impulskontroll OCH dissocierande--bad news :(