onsdag 30 mars 2011

Sinnesro

Jag känner mig konstigt lugn i förhållande till att jag precis har fått en diagnos med 40% dödlighet i självmord.
Missuppfatta mig inte. Jag kommer inte att vara en av de 40%: en. Jag ska försöka få ner den siffran, det satsar jag på.
Jag är ju då alltså Manodepressiv/bipolär, som det kallas. Och det är det jag, och andra inom psykiatrin, har vetat/anat länge.
Jag känner ett lugn. Jag känner att det äntligen är rätt. Jag har äntligen blivit hörd och jag har haft rätt. Nu, med rätt diagnos och rätt behandling så ska jag tamejfan framåt.

Läkarsamtalet var såklart jobbigt, men det var bra också.
Nu ska jag FRAMÅT!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Sköönt - nu kommer det att gå åt rätt håll, det tror jag stenhårt på! Kram!

SannaElisabet sa...

Tack så mycket,
Kram!

Ullen sa...

Tittar in o säger "hej" .
Jag känner inte dig , men läser och följer din blogg. Jag blir glad att höra att du är possitiv, att du verkligen kommer att kämpa nu för att det ska gå framåt. Jag tror på dig, du kommer att klara det! Det känner jag inom mig att du kommer att göra :D Lycka till nu med allt !!!

/ Ulrica

SannaElisabet sa...

Tack så jätte mycket Ulrica för din värmande kommentar!
Ja, jag tror på detta. Jag ska framåt! :)