måndag 28 mars 2011

Frågor

Fråga:
Vad var det som utlöste hela din sjukdom? Är det ett specifikt trauma som du minns, eller är det flera olika saker som skapat dina olika "personligheter"?


Har du någonsin skadat någon annan när du inte varit dig själv? Har du förstört saker, eller bara gjort allmänt knäppa saker under dina episoder?



Mitt svar:
Jag vet inte vad det var som var den utlösande faktorn. Vad jag vet så är det ingenting. Eller kanske allting. Det är troligen flera olika "små saker". 

Läser man om DID så står det att det är vanligt att man får denna diagnos efter ett trauma, så som sexuella övergrepp. Men något sådant har jag tack och lov inte varit med om.

Nej,nej! Det skulle inte falla mig in att skada någon annan. Om jag har skadat någon så är det enbart mig själv.
Däremot har jag kastat sönder glas när jag var "den aggressiva killen". Sagt saker, saker som jag i vissa fall har ångrat senare.

Inga kommentarer: