fredag 4 mars 2011

En vända till

Jaha, då kör jag en förkylning igen då. Tycker inte att det var länge sedan jag var förkyld, men kroppen kanske tyckte att det var dags för en vända till.
Jag har ju varit jätte duktig på att äta vitaminer, faktiskt. Men ändå blir jag sjuk direkt om någon i min närhet blir sjuka. Dåligt immunförsvar? Mja, möjligen.
Startade dagen med att göra misslyckat kaffe. Filtret vek sig och det blev mer te-vatten än kaffe. Suck. Kanske borde jag gå och lägga mig igen. Äh, vad tjänar det till? Flykt.
Tog mig en dusch och ska snart ta och göra mig i ordning. Först ska jag hälla i mig ett glas med brus C-vitamin.

4 kommentarer:

Hellie sa...

hehe, du misslyckas också med kaffe!
jag har precis flyttat och nu på morgonen var jag sugen på gott kaffe, men nej det fick jag inte. Jag köpte en ny kaffebryggare och kaffet spakar bränt plast..blää!
Jag kokade igenom bryggaren några gånger igår med bara vatten och trodde att jag kunde få gott kaffe idag.
Fy fan vad ledsen jag är just nu för att jag vill dricka gott morgonkaffe!

kram

SannaElisabet sa...

Prova köra igenom med ättika alternativt salt.
Salt har du kanske hemma, isåfall, häll i några matskedar salt i vattnet och låter det köra igenom. Ta sedan bara vatten och kör några gånger till, tills vattnet är klart.

Hoppas du får ditt kaffe snart, även om det kanske inte blev morgonkaffe idag.

Kram

Hellie sa...

Sv; tack för tipset=)
Jo, jag hoppas också att jag ska trivas här.

kram

Jessica Andersson sa...

Krya på dig!!!