onsdag 2 mars 2011

Illamående och dåligt samvete

Illamående och med dåligt samvete sitter jag här.
Känner mig lite extra känslig idag och det späddes på med ett telefonsamtal från någon diabetes/cancer- hos- barn. Det är hemskt. Jag behöver säga nej. Det är hemskt att neka för mig. Eller ja, det är upp och ner med det, men när jag har sådana här dagar så är det lite extra svårt.
Speciellt när det gäller en sak som jag brinner för. Jag har själv en lillasyster med diabetes och jag har cancer i släkten. Så det ligger ju nära. Men men, vad gör man om man inte har pengar?

Jag har börjat att må illa varje morgon. Och detta efter att jag har tagit morgon medicinen. Jag undrar om det har med den att göra, men skulle jag inte ha mått illa på morgonen tidigare? Jag har ju ätit den länge....
Nej, jag förstår inte. Jobbigt är det. Jag hatar att spy, men emellanåt är det inte långt ifrån.

***
Idag är det sol ute. Jag både vill och vill inte gå ut.
Jag är trött och inte riktigt klar i huvudet. Skuggorna försöker äta upp ljuset och jag kan bara anta att det inte är så bra. Det är däremot bra att jag vet att det inte är på riktigt. Det är ett gott tecken.
Nu ska jag iallafall sätta mig på balkongen och röka lite.

Inga kommentarer: